遊學選擇寄宿家庭的學生雖然已經付了寄宿家庭的食宿費用,但請務必還是要記得:你住的不是旅館也不是宿舍。你住的是寄宿家庭,homestay接待家庭會把你當成一個新進的成員、一個訪客、和一個寄宿的人。每個寄宿家庭的情況都不一樣,所以你必須在一搬進寄宿家庭時,就與家庭討論家庭的規則。建議可以從下列這些問題問起:

(1)

What should I call you? (First name, Mr. / Mrs. / Miss) 我要如何稱呼您?

(2)

What bus/buses do I take to go to school?如何搭公車到校?

(3)

What time is breakfast? What time is dinner?早餐/晚餐時間是什麼時候?

(4)

How may I help with dinner preparations/clean up?

我能如何來幫忙準備晚餐及飯後的收拾__________?

(5)

Which meals will I need to prepare for myself?那一餐是我自己需要準備?

(6)

Should I phone if I am going to be late for dinner? What time should I call?

如果來不及回來吃晚餐,是不是要先電話通知? 幾點以前需通知?

(7)

What time do most family members go to bed? And when must I be very quiet? 大家都什麼時候上床睡覺? 我什麼時候是必需要保持安靜?

(8)

What is the time limit for showers? 什麼時候是洗澡的時間限制?

(9)

What am I expected to do other than: make my bed, clean my room, keep the  bathroom clean?除了整理自己床鋪,清潔房間,保持衛浴設備乾淨之外,還需要做些什麼?

(10)

Can anyone help me with my homework? When can I get help?

有人可以輔導我做功課嗎? 我什麼時候能找人幫忙?

(11) 

May I bring my friends home with me after school or on the weekends?

放學後或週末,我可不可以帶朋友回?

(12)

What is the procedure for washing my clothes? 如何洗衣服?

(13) 

Where can I keep my shampoo, toothpaste, soap, etc?

我可以把洗髮精、牙膏、香皂放在哪裡?

(14)

What is the most convenient time for me to use the bathroom in the mornings / evenings? 我早上/晚上什麼時間用浴室(洗澡)比較不會影響到你們?

(15)

May I help myself to food and drinks at any time or should I ask first?

我可以自己隨時拿東西吃或是必須先得到允許?

(16) 

May I put up pictures, poster in my room?我可以在房間掛海報或照片嗎?

(17) 

Where can I store my luggage? 我的行李可以放在哪?

(18)

May I use the stove to cook? 我可以使用爐子煮東西嗎?

(19)

How should I lock the outside door/set the house alarm?怎麼鎖門或設定防盜鈴?

(20)

What should I do in case of an emergency (fire, flood, accident, etc?)

緊急事件發生時我該怎麼應變﹝例如:火災、水災、意外…等﹞?

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Cassie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()